....... denk ik dan, hoewel ik weet dat terugkijken niet lukt wegens geen tijd.. zoals nu weer in een blog.
Om het jou door te spelen in je opleiding?Of omdat ik er nu nog geen plek voor weet ? Wegens te diep geraakt?
Leve het interculturele internet met virtuele sporen en verbanden. En laten we nu eens "tags" geven aan dit levenslange leren....vol verwondering voor nu en later.
Jo.

dinsdag 24 mei 2011

Wiskunde en creativiteit, iets voor kleuters?

concrete wiskunde met kleuters...

Een voorbeeldje voor groot en klein....Stel, je hebt geen zin om je stoel te repareren? Of je bent helemaal niet handig met je twee linkerhanden? Wel.... wees gewoon wat creatief en 't is opgelost.





































Zo, even gaan zitten nu, dat lucht op. Maarrre eh, ben opeens de tel kwijt, hoeveel ballonnen had de creatieve Kim Myeombeom nodig om zo'n stoel in evenwicht te krijgen? Tel jij ze even?

Tip 1: Zelf ook eens proberen met het overschot in de heliumfles van het schoolfeest? 
Tip 2: Geen Helium meer? GEEN PROBLEEM... dan maar op een andere manier 'wetenschappelijk' werk. Stijgkracht kun je vervangen door trekkracht... met wat gevulde waterballonnetjes, langer touw, een overgooipunt (houten latje ergens hogerop,of katrolletjes) waardoor de ballonnetjes aan de ene kant van het touw naar beneden willen en de andere kant van het touw opwaarts gaat.... begrijp je?  

Meer wiskunde op deze blog? Klik hier.

meer boeiend werk van Kim Myeombeom, klik hier

Geen opmerkingen: