....... denk ik dan, hoewel ik weet dat terugkijken niet lukt wegens geen tijd.. zoals nu weer in een blog.
Om het jou door te spelen in je opleiding?Of omdat ik er nu nog geen plek voor weet ? Wegens te diep geraakt?
Leve het interculturele internet met virtuele sporen en verbanden. En laten we nu eens "tags" geven aan dit levenslange leren....vol verwondering voor nu en later.
Jo.

donderdag 29 oktober 2009

extra editie: griezelen in de les beeld

Lijk gevonden in hemelrijk.
Eigen berichtgeving.

Het gerechtelijk onderzoek leverde nog geen gegevens op over wie deze schoenen heeft binnengeleverd maar heeft sterke vermoedens over de afkomst.

Voor twee studenten van het 1ste jaar kleuteronderwijs in Hasselt stond eventjes de tijd helemaal stil.
An (U) en Ilke (V) waren een olifant en een muis aan het ontwerpen… van een oud paar sportschoenen. Toen één van hen een hand in de schoen stak, werd zij iets zachts gewaar. Bleek dat de schoen bewoond was …geweest.

De hele beeldklas verzamelde zich en aanhief een samenzang vol afgrijselijke keelklanken, kreetjes en gillen, waarna Ilke met stalen zenuwen het parket verwittigde dat onmiddellijk ter plaatse kwam.

An getuigde: “Ja het was even schrikken maar daarna viel ons de rust en vredige, serene houding op waarin de muis was gaan liggen.”

“Ja, alsof ze vrede had met haar lot. Klaar om over te gaan naar het muizenhiernamaals… “, aldus Ilke.


Dat de muis niet eerder werd opgemerkt komt omdat ze door uitdroging, reukloos en zonder rotting mummificeerde. Deze natuurlijke manier bootsen we na door balseming, wat meestal voorbehouden wordt voor adel en farao’s.


Experts vermoeden dan ook dat de muis in een dure schoenenkast opgesloten is geraakt. De schoenenschenker voor dit project woont wellicht in een kasteel of is van goede afkomst. In zo’n omgeving is het normaal dat ook de inwonende huismuizen van goede smaak getuigen. Dit exemplaar koos dan ook voor de rode satijnachtige zachte binnenbekleding van een peperdure sportschoen.

De beelddocent getuigt van bijzonder groot praktisch inzicht: door te beklemtonen dat het godzijdank over een muis ging en niet over een dode olifant. “Stel je maar eens voor hoe benauwend het zou geworden zijn met zo’n dode olifant erbij in de nu al overvolle klassen eerstejaars”, aldus de docent.

Geen opmerkingen: